maanantai 10. marraskuuta 2014

Ensimmäinen arvostelu Kiinalaisessa.

Tänään tuli käytyä kiinalaisessa ravintolassa nimeltä Jialong ravontola A Bite Of China Hämeenlinnan torinkulmassa. Olemme siellä ennenkin käyneet syömässä joten meille se on tuttu paikka mutta nyt kerromme teille hieman Jialongin Lounas Buffa tarjoilusta. :)

Aloitetaanmpa ensin vaikka ravintola siainista ja ulkonäyöstä. :)

Jialong siaitsee Hämeenlinnan keskustassa torinkulmassa, lähellä muita palveluja ja työpaikkoja  joten buffa on mukavan lähellä jos alkaa hiukomaan. Lounasbuffan aika on yleensä klo 11.00-15.00 ja hinta arkisin 9€ Viikonloppuisin hieman enemmän. Auki ravintola on arkisin 11.00-21.00 ja La-Su 12.00-21.00.

Ravintola edestä.
 Sisältäpäin ravintola on viihtyisä ja kauniisti sisustettu. Ravintolassa on ala- ja yläkerta joissa on istumapaikkoja mukavasti. Yläkerrassa on buffatarjoilu vessat ja kassa kuin myös on henkilökunnan keittiö. Ravintolassa soi perinteistä kiinalaishenkistä musiikkia joka pitää tunnelman mukavan harmonisena.
Asiakaspalvelu on ystävällistä ja ammattimaista ravintolassa henkilökunta otta aina hymysuin vastaan.


Esimerkki lautanen tarjonnasta :) kaikkea se ei buffasta sisällä.
Ruokatarjoilu oli esillä hyvin yleensä ennen siellä on ollut laput jotta tietää mitä ruokia on tarjolla mutta tällä kerralla ei niitä lappusia näkynyt. Unohdettu??? No nyt aiomme antaa omat mielipiteemme ruuasta jota maistelimme rauhassa hyvillä mielin :)

Kisu mitä mieltä olit ruuasta?

Ruoka on aina ollut maukasta tässä ravintolassa ja suosittelen sitä muillekkin. aloittaisin ravintolan NS. kuuluisista Fiteeratuista kanapullista <3 parhaita rapeita ja aina lämpimiä ne menevät aina kun kuumillekiville. :) sitten toinen suosikkini on nuudelit ne ovat ehkä hieman kuivahkoja mutta kun päälle laittaa hieman hapanimeäpossu kastiketta tulee makuelämyksestä täydellinen kokemus etenkin jos sitä mussuttelee riisin kanssa.
Uusi yllätys oli jonkinlainen maukas muruliha kastike joka sopi riisin kanssa kuin paita ja peppu. salaatissa on aina parhaat puolensa siellä on enemmän hedelmää kun itse vihreää salaatia tarjolla mutta sitäkin löytyy.
Sushi on uutuus myös omasta mielestäni sushia varten saa otettua itseleen pieneen kippoon soijakastiketta joka saa sushin maistumaan paremmalta kala saattoi shusin päällä olla päivän kaapissa ollutta mutta ei ainakaan pakastettua eli ei ehkä ihan tuoretta mutta syötävää.
Juotavaksi sai hanajuman, vettä, teetä tai kahvia itse hörpin pepsiä :)
Viimeisenä oli mansikkainen marjarahka ihanan pehmeä jälkiruoka muuta en keksi sanoa. :)


Wolf mitä mieltä olit ruuasta?

Elikäs kiinalaisen ruoka
No mä oon jo jokusen kertaa käynyt siellä niin mulla on vakintunut valikointi tietyihin ruokiin.
Elikäs juurikin ne friteratut kanapullat mistä Mio puhui. Mä aina ottan niitä mutta maistelen silti mitä muuta siellä on. Tällä kertaa omalle lautaselle päätyi riisiä, kanapullia, chili kana, vihannesnauta, hapanimelä kastiketta ja hieman sitten pupunruokaakin lautaselle päätyi.
No mullahan sitten oli siellä pahaolo jonka takia santsi lautanen jäi hakematta. Mutta suosikkini olivat ihanan rapeat kanapullat niihin hapannimelä kastiketta päälle ja voisin syödä pelkästään niitä kulhollisen!! :P
Vihannesnauta oli ihan okei mutten niin välittänyt siintä. Sitten se chili kana oli ihan hyvä mutta mä purin chilin siemenen niin oli aika tulinen.
Juomaksi olin itse valinnut Pepsi maxin ehkä paras vaihto ehto mitä oli :)
Jälkkäri rahka oli sitten mansikkarahka mutta sitä piti itse sekoitta kun kerma ei ollut ihan sekoitunut maitorahkaan ja muihin aineisin. 
Mutta hyvää oli kuten aina :D
Suosittelen kaikkia poikeamaan kyseisessä ravintolassa jos käytte Hämeenlinnassa :P


Elikkäs tälläista  tälläkertaa käykää ihmeessä tässä ravintolassa ehdotelkaa meille ravintoloita ja ruokia joista täälä sitten kerromme omat mielipiteemme. :)

tiistai 14. lokakuuta 2014

Blogin alku

Hei kaikille makujen ystäville tämän blogin tarkoituksena on näyttää teille eri maailmojen ja ravintoloiden ruokia eli tarkoituksemme ruuan rakastajina on käydä eri ravintoloissa, grillikioskeissa, kahviloissa sun muissa paikoissa ja tietenkin laittaa välillä omia reseptejä ja vinkkejä ruuan laittoon liityen. :)

Noh joka tapauksessa esitelläämpä meidän pikku otukset  :D

Minä näin yleisenä kirjoittana olen Mio tunnetaan ehkä nimellä KisuFruttis19 olen kohata 20v nuori joka opiskelee ja elää päivän kerrallaan hammasta purren. Ruoka on minulle ihanin elämys varsinkin JOS SE ON HYVÄÄ! en ole käynyt mitään leipurin alaa tai sun muuta mutta ihan näin vapaa aikana ruokaa on joskus kiva valmistella tai käydä muualla maistelemassa.

Sitten tuo vieressäni istuva Otus on Tino tunnette ehkä nimellä DiamondWolf69 hän on jo 20 ja oiken mahtava ruuan laittaja meillä kotona (olemme siis kämppiksiä :)) hänkään ei mitään ruoka aloja ole käynyt mutta hänen äitinsä on ja siis siksi osaa tehdä gurmee ruokaa jopa halvasta pyttipannusta.

kirjoitamme omia blogeja jotka teidän pitäisi tulla löytämään tuolta oikeasta yläkulmasta.

Emme näin heti keksi mitään enempää kerrottavaa muutakun että saatamme olla hitaita kirjoittamaan blogia ja että meille saa ehdotella paikkoja jossa ehdottomastti haluaisitte meidän käyvän maistelemassa herkkuja :)

Kiitoksella ja kumarruksella.  Kisu & Wolf.